AI ELS PARES...
Els nostres pares, aquelles persones que ens estimem amb tot el nostre cor i ànima, aquells que van originar la nostra persona com a tal i aquells que ens ho han donat tot per ser el que avui dia som. Això és el que molts devem sentir, malgrat haver-hi casos en els quals un, pel que sigui, no s’estima els seus dos pares per igual, o només en té un, o cap… Penso que és un pena per a aquests darrers, però el fet és que avui ens centrarem amb la relació entre pares i fill. A “El quadern gris”, Josep Pla ens mostra com la relació que hi havia entre pares i fills fa mig segle (l’obra es va escriure el 1966) no era sempre una relació d’avinença on tot eren flors i violes. Ell afirma que, és clar, la diferència d'edat entre les dues generacions és tan gran i les generacions en si són tan diferents, que és normal que hi hagi xocs i discussions. El pitjor de tot és que aquestes discussions solen ser fruit de ximpleries que amb prou feines tenen alguna importància. A més a més, tal com...